Monday, June 29, 2015

#Cabaran20Hari: Resepi Hidangan Sahur Paling Ringkas

Nak resepi sahur paling ringkas??
i'll give to all of u. hehe..

Setahun dua ni aku start consume meal replacemant HERBALIFE.
Untuk kurus?? ye jugak.
tapi yang utama untuk kesihatan lah.
personally bagi aku, produk ni bagus untuk kesihatan.
makanan yang seimbang, cukup nutrisi untuk kita semua.
Esp time breakfast or sahur tu.
Bagi student macam aku ni, tak perlu lah susah2 nak sediakan bf.
aku jenis yang wwaaaajibbbb ambik bf. walaupun secawan susu or milo.
tapi leceh lah kalau lewat nak kena panaskan air segala.

So.. aku ambik Herbalife shake..shake..
Mungkin korang ada ambik mkanan gantian lain kan, or makanan tambahan ke.
tapi ni antara sahur and breakfast ringkas bagi aku.
untuk breakfast or sahur ni dia ada F1 dan boleh ditambah dengan F3(whey protein).
Kalau sahur aku ambik tu jelah. nak2 kalau kat rumah sewa.
ni kat kampung pun ak still ambik sebab sambil2 nak diet sikit.haha..
Senang dan ringkas.

resepi dia??

2 scoop of Herbalife Formula 1
1 scoop of Herbalife formula 3
Plain Water 250ml

cara2 membuat
-masukkan dalam shaker dan goncang sekuat hati,jiwa dan raga.
and done!!! hahaha.. simple.. lepas tu telan jelah.

ada 5 flavor. sedap2 semua. Itu yang resepi atas tu yang paling simple, dah kata nak ringkas kan. and untuk yang nak turunkan berat sebab tak perlu tambah banyak kalori.
Tapi yang nak mantain berat, nak lebih tenaga, macam2 boleh tambah. Boleh campur dengan soya, susu rendah lemak, yogurt, buah-buahan, kurma, kismis, kekacang yang low kalori. Then korang boleh blendkan.. senang.
tapi aku malas nak blend pagi2.. shake jelah.
Dan ianya bertahan, walaupun nampak macam minum air je, tapi itu sebenarnya makanan. Sama macam nasi semua tu. Tapi high protein, rendah kalori, boleh naturalkan asid dalam perut.
Tak lapar pun. Ok tipu xlapar langsung. hahaha.. Puasa kan, mana ada rasa kenyang gila2 sampai berbuka. Tapi ambik shake herbalife ni rasa dia sama je dengan ambik makanan berat lain macam nasi, roti ke.
Walaupun nampak macam air tu, tapi boleh bertahan sampai akhir and bertenaga juga.
Aku ambik dengan teamix dia kadang2 tu.


Shake perisa Strawberry.. sedap je. Time sahur and berbuka ak ambik ni.

p/s: aku bukan penjual herbalife ya. not yet la.. tapi aku consume untuk diri sendiri. Share pengalaman sendiri. Tapi kalau ada yang nak cuba, nak tanya apa2 kat aku boleh. Silakan.. 

p/s2: aku ambik herbalife, tapi aku makan nasi jugak. Makan je apa2 yang aku suka. haha.. 

p/s3: kurus sebenarnya akan datang kalau kita sihat. Sebab aku ambik herbalife? sebab nak sihat dan dapat makan teratur, latih diri aku untuk makan makanan yang sihat2. boleh nak kurus tanpa herbalife or apa2 supplemant or meal replacemant, boleh sangat. banyak cara. Tapi aku ambik shake herbalife as jalan mudah untuk aku cari makanan sihat lain. and, aku tak ambik HL ni sepanjang hidup, time aku stop, stop jugak. Cuma nak kekal mantain buat sarapan sihat macam smoothie buah,sayur tu rumit sikit. That's HL as penyelesaian.

#Ramadhan / Berpuasa dengan herbalife
#Cara ambil / makan herbalife


No comments:

Pathetic

Our pathetic life.  or its just my pathetic life. Sadness. Embarassment. Its a repeated feeling. The same feeling. Same Ending. Without the ...