Saturday, January 10, 2015

too sweet to remember

malam ni jadi silent reader untuk blog sendiri.. hahaha..
baca balik entry2 lepas.. dari tahun 2010. wah, tak sangka. dah hampir 5 tahun dengan dunia blogging..walaupun kejap ada kejap tak ada.. tapi bila review, baca balik, banyak rupanya kenangan-kenangan yang aku share kat blog ni dulu. masa mula-mula tulis blog umur baru 18/19.. sekarang dah 24tahun. Nampak ada kematangan disitu..haha.. dari segi penulisan, isi..

1) kalau dulu asyik cerita pasal artis, korea.. sekarang dah jarang aku update pasal artis kan? my boysss,DBSK.. hehe.. dorang ada,still dalam hati.. tapi cara minat budak umur 18tahun dengan dewasa awal berumur 24tahun tu lain dah la..still layan dbsk(masih ada tempat dalam hati ni), cerita korea masih lagi tengok, running man..variety2 show lain tu.. masih2.. tapi, kita lebih tengok..sekadar tengok! no hard feeling..no emo2 yang terlebih. sekadar tengok untuk hiburan. Yang pasti, kenangan tu,,apa yang aku lalui dahulu kekal dalam hati as kenangan terindah, terutama bersama my teammate, my Cassiopeia.. forever in my heart. Diaorang pun sama, kami still rapat, contact each others.. masing-masing dah ada kehidupan realiti untuk ditempuhi.. rindu nak kembali pada zaman dulu. But, what to do.. life must go on.. masa beredar.  kawan-kawan cassie dah ramai kahwin.. yang rapat dengan aku, Unnie Hani, Ash dah kahwin tahun lepas...huhuuuu.. nanti tunggu jemputan dari geng2 lain pulak. ada yang dah kerja, kenal dulu baru nak masuk degree, sama2 melompat kegembiraan dapat tawaran belajar cos yang suka, sekarang dah graduate semua.. engineer Ha, ape ce?? haha.. masing-masing dah ada life semua kan.. hope berjaya semua dunia akhirat...






cassiesmate!! dulu2...dah pernah letak rasanya gambar2 ni kat blog.. sebab tengok macam dah edit tu kan.. haha.. weyy,ce tengok gambar last tu.. gemukknya aku time ni. sekarang gemuk gak, tak dinafikan. tp time tu 2012, masa p jalan2 Penang..klimaksnya... paling besor dalam sejarah rasa..huhu.. sebab tu time cuti, pas diploma.. tungu degree bulan9.. dekat 6  bulan cuti..so,haruslah naik 16kg..haha


2) aku perasan dulu-dulu (time diploma 2010-2012) aku banyak stress dengan study, aku banyak keseorangan, aku tak dapat enjoy belajar..  sekarang pun study lagi, stress jugak..tapi aku enjoy! kita stress dengan semangat. banyak tekanan lagi degree ni, kerja banyak sangat, lebih mencabar. Tapi semangat aku untuk degree ni Alhamdulillah sangat2..rasa tinggi. Boleh handle.. tak sampai tahap kemurungan. Tak lah kata time dulu aku alami depresi teruk, x. Bila baca balik ayat2 aku dulu tu.. aku lebih kepada tak berapa nak jelas tujuan hidup ni, tujuan belajar.. and agak rendah keyakinan diri ini masa tu,nak2 kalau bab belajar. sebab rasa tak pandai.. oiii,Husna kenapa ya kamu macam tu dulu? cehh,macam sekarang pandai.. noo,tapi sekarang feeling better.. and, aku tahu sebenarnya kenapa dulu emo,macam budak kecik tu.. 1st, diploma dulu aku dalam course yang bukan bidang aku. yang mana tahu, tahu la course apa.. suka belajar dalam course tu, ilmu dapat..best sangat2.. tapi sampai time exam blur, sebab cara study course tu berlainan dengan otak and cara aku study. And minat aku,jiwa aku sebenarnya lebih kepada bidang lain..iaitu bidang yang aku ambik Degree ni. Syukur sangat-sangat.. and, sikit pun.. walaupun 0.0001%, aku tak rasa menyesal ambik diploma dengan course yang bukan dalam kepandaian,kemahiran aku dan result diploma pun biasa-biasa sahaja.. serius, aku tak menyesal.. SEBAB...diploma 3 tahun, banyak merubah aku untuk lebih menjadi MANUSIA yang ikut peraturan Allah.. perubahan pada diri aku, ilmu agama yang aku dapat, pengalaman, kawan-kawan, that's my Diploma yang sebenarnya.. bukan pada transkrip. again, Alhamdulillah. Allah lebih mengetahui.. Dia dah buat perancangan yang terbaik untuk kita.. perjalanan hidup aku macam ni,adalah yang terbaik. never say "kalaulah..". tq Allah.


gemuk gila tahun 2012..tengok pipi ituu..tapi sekarang tak kurus2 jugak kann..


tq friends!! thanks a lot..kita kenal masa budak2 semua time tu..masuk umur 17/18, yang still mencari identiti diri.. baik buruk kita dulu masing2 dah tengok.. ramaaiii..ramai sangat..yang berubah.. termasuk diri aku sendiri, not totally changes into good gurl..tapi ada. and kawan2,kalau aku tengok muka sorang2 ni, ada kisah di sebaliknya semua.. Moga Allah memberkati semua..moga bertemu kembali di taman syurga kelak. 
p.s: cerita pasal pic tu..aku suka..sebab spontan sangat, kamera x sempat setting sepenuhnya pun lagi.. test2 je.tapi salah sorang tu wat lawak pulak, Solahudin..our troublemaker.. dia kata "cepat2 la weh,aku malu ni Najib duk tengok(kat depan dewan tu ada gambar PM..haha)".. semua gelak pandang dia and aksi ni berjaya dirakamkan.. and Din dah kahwin pun minggu lepas, hehe.. barakallah..

cukup setakat 2 perkara tu je kot untuk dikenang..sebab 2 perkara ni yang banyak aku tulis dalam blog dalam 2 tahun pertama blogging samada dalam bahasa direct atau kiasan.. kenangan..pahit manis kita rasa masa tu, tetap kenangan untuk diingati..lama-lama menjadi suatu yang sangaaattt berharga.. manis..!! that's why... too sweet to remember.. 

No comments:

Pathetic

Our pathetic life.  or its just my pathetic life. Sadness. Embarassment. Its a repeated feeling. The same feeling. Same Ending. Without the ...