Friday, July 13, 2012

HOT & SPICY

siapa suka makan pedas macam aku?? >__<
kalau makan tak ada kepedasan..memang tak dapat nikmat makan..

minggu lepas je..aku try 2 resepi yang berasap..
buat maggi yang pedas gila..(tp rasa mcm nak pedas lagi la)..

masak waktu maghrib.. gelap jelah la...
dalam tu..semua jenis cili aku letak.. dahlah guna mamee kari berapi yang extra pedas tu(plastik warna hitam).. kat dalam, tambah dalm 7,8biji cili padi.. tambah lagi cili benggala separuh.. hahahaha.. memang nikmat makan..tak boleh digambarkn denga kata2... try la yea..


Yang ke2- Sambal Tauhu&Tempe Black pepper..

nampak xmenarik pun..sebab aku bukan jenis yang suka hias2.. makan je terus.. haha
ni lagi best...!!! letak black pepper lagi rasa pedas..pedas lada hitam kan best..pedas+panas.. tumis bawang+lada merah+cili padi 4,5 biji yang dah dikisar tu..sampai masak.. pas2, tempe n tauhu tu aku bakar dulu.. perap tauhu+tempe dengan lada hitam+garam+limau.. lepas tu bakar dalam 15minit.. kenapa bakar dulu?? sebab kalau tak nak goreng,nak kurangkan minyak and kalori..haha.. dan aku sebab aku tak masukkan teru benda2 tu,biar mereneh dalam sambal yang ditumis tadi, sebab tak nak tauhu hancur...tauhu kan lembut..mudah hancur kalau reneh n kacau2.. dats why bakar.. lepas bakar tu,kuarkan and gaul dengan sambal.. potong cili pulak(aku guna cili benggala lagi...best)..and tabur.. makan!!! best~~



p/s- memang la gambar nampak xbest.. sebab guna kamera hp je..plus aku tak pandai hias2..tapi...rasanyaaa...memang best tak terkata bagi aku..hahha.. try buat dulu

No comments:

Pathetic

Our pathetic life.  or its just my pathetic life. Sadness. Embarassment. Its a repeated feeling. The same feeling. Same Ending. Without the ...