Wednesday, August 24, 2011

cerita ramadhan part 2 (BFF)



assalamualaikum..hehehhe...
beberapa hari gak x update blog nie..uh2.. 
xsempat la.. eh..bukan xsempat..malas..
bukan malas sangat..tp malas disebakan letih..
mcm2 bende kene settlekan minggu nie..
so..aku ruang memalam rehat2 jelah..
malas nk type2...
tapi..sblm ramadhan berakhir nie..masa mood ramadhan..puasa..
nak mengupdatekan jugak entry ramadhan kan...

walaupun kisah basi..dah 2 minggu kot.. 
my soul-mate aka bff mai together2 nga aku..
3hari 2 malam..y penting nye sebab nk berbuke same2 je..
kebetulan minggu tu xbalik..mira xbalik.. thah,meh g.badak ikut kwan kat umah tok dia..
so,ambx peluang ni lah nk bersama2 kan..

gilerrr..mmg aku hepy sngt2.. 1st kitaorg dapat berbuke same2 dengan keadaan gnie.
tolak keadaan kat asrama la..tu len...
ni lepak sehari2 kat bilik.. p bazar.. gelak2..luahan perasaan..tazkirah2 skit..hehe..
sejujurnya dh lame kitaorg x talking2 mcm nie.. kire cam heart to heart lah/
seblm ni.jumpe pun..outing sehari..sekali nga member2 len..
act aku sebenar 6 geng..kawan baik kawan rapat lah..
aku..mira..thah..parah..yani n nurul..balik cuti je..WAJIB jumpe..
tapi antra  6 nie.. aku+mira+thah lebih lagi rapat.. nga 3 lagi tu rapat gakk
tapi kami ber3 ni mcm lebih kuat n rapat dari segala hal..
thats why aku kata aku 3orang soulmates..just kami2 je faham..
nnti len kali citer persahbatan ini..haha..

ari khamis tu..dorang datang..memula cik ira.. pas2 thah..giler gigih aku+mira g ambx depan..
menempuhi onak dan duri..nga puasa..panas2..jalan kaki wokk.. demi kawan..
xterasa letihnya..naik bilik, lepak2,solat,rehat tgk movie..(penunggu istana)..
memula mira y excited n dia y pasang..aku duk tepi tu..
pas2 thah pas solat,dia masuk duk tengh2..n then tanpa disedari tgk2 nur amira dh tdo.. ayoyo..
petang dlm kul6.20 g2 kot..kuar p bazarr...bende paling bestt..hhahahaa..
shopping makanan xingt..tp sebab turun lewat,xleh nk lama2 sangt..sekali pusing je..
tapi penuh la tangn..hak2.. untuk berbuke..moreh..lewat malam..sblm tdo n sahur sekali..
kul3,4 baru tdo.. mcm sayang je nk lepas 1 minit tu.. xselalu dh ber3 privasi mcm nie..huk2..
layan supernatural..dbsk of kos.. pas2 smbung makan kul12 .. masa tu la bermula sesi kaunseling n tazkirah..hhaa.. mmg xsedar..byk bende kitaorg luahkan n citer2.. tgk2 jam dh kul3..huk3..

day2.. ari jumaat..full day dapat together.. bangun pon dh lewat..hahaha.
layan movie ag.. rasenya sempat abis, 3,4 citer kot..
siap2 nanges2 tgk cakerama..wlaupun dh tgk berkali2..taubat nasuha tu..
n mcm ag r..
sedar2 dh petangg.. bazar lagi kan.. hahhahaha..
kali ni kuar awal skit.. best la.. 3,4 kali pusing bazar..
shopping pun lagi banyak..kitaorg mmg xpenah nk bkire bab2 duit n sharing2 nie..
pakai beli2 je n makan same2.. seyes rindu suasana tu..
makanan bukak puasa hari ke2 je sempat snap gmbr.. sebab ade y spesel.. 
jeng..jeng..jeng..

dilihat pada mata kasar..hahha.. banyak je lagi plastik2 kecik kat celah2..kkk

ni la y spesel skit..haha.. be4 that daya,kitaorg(duit mira) beli tembikai nie(timun cina)..so digunepakai wat letak yong tau fu nk kasik spesel..hehe.. thah y ukir tu..dia kreatif skit.. ni pic kamera aku..xcantek..kam mira ok skit..

kuih muih ..moreh.. kitaorg mengadap nk habiskan 5 jenis bende nie dari kul9.45 g2 smpa ke  kul1.. haha.. sambil2 layan banjun drama dbsk masa nie..abis 3 banjun..

ni rojak i n mira punyeeee..

ni dlm kul12 g2.. hahha.. nk  blh ke abis..kah3.. beli lagi byk2..






tu jelah gmbr2 y sempat ambx.. gmbr kitaorgg??? xdenya.. xsempat nk posing2.. duk cerita je banyakkk.. xabis2..kalau ade pun y tidak menutup aurat la kan.. ;-)

last day..sabtu.. siyes sedey tahap keldai... dh nk balik semua kannnn.. memula mira..dlm kul2,30.. anta dia naik bas(xde lah jauh..5minit je tmpat aku nga dia..haha).. pas2 thah dlm kul6.45,kul7 g2.. k.long(member sek men kitaorg,1 u nga thah now) mai ambx g buke umah tok dia dulu..dorang balik dungun  pas isyak.. aku?? tekedek2 balik sesoranggg... g buke nga kawan2 aku..

pas2..naik bilikkkkkkkkkkkkk...waaaaaaaa....siyes aku nanges gilerr2...mmg xmain2 aku nanges.. sebab suasana kat tmpat aku..aku lebih rasa...dari giler2 tetibe je sunyi sepi..isk..isk.. tp think postive la kan..xkan kite nk hepy2 je.. ade hikmah semua nie.. Allah letakkan kita berjauhan untk kite lebih menghargai insan di sisi kita.. wlaupun org kata aku giler ke ape..terlalu care pada sebuah pershabatan..aku xkesah..sebb aku y rasa.. wlaupun org muak aku duk citer my bff nie.. kami ber3, ber6..soulmate..ira,teha,ira teha.. its okay... asal aku hepy.. ni je nyawa aku atas dunia ni skang.. mak ayah,adik beradik, n budak ber2 tu.. ^__________________^  SARANGHAEE!!!

No comments:

Pathetic

Our pathetic life.  or its just my pathetic life. Sadness. Embarassment. Its a repeated feeling. The same feeling. Same Ending. Without the ...