Sunday, July 10, 2011

MALAYSIA ku ..!!

SALAM 1 Malaysia.. 1 ummah Islam..!!

aisyy..ade ape sebenarnya nie eh..
pening giler tgk news2 semlm n ari nie.. sejak minggu lepas lagi kot..
ape nk jadi la semua ni..
BERSIH??apekah??.. perhimpunan haram ke halal ke aku xkesah ..
tp boleh x semua2 sila guna aqal n minda cerdik anda sblm buat nie..
ade baiknya n kepentingan nye..tp sila fikir kemaslahatan gak..
niat baik..cara??..pas2 tanya balik niat tu..untuk ape?? apekah sebenar2 nya betol niat tu nk menuntut keadilan n membersihkan ape y xbersih pada kerajaan?? kalau betol2 ikhlas alhamdulilah.. kalau just ikut org n untuk kepentingan diri..renung2 kan lah..ramai y susah sebab nie..

tu bab BERSIH..bab y xbersih pun lebey kurang sama gak..
xde cara len ke blh gune?? gune sembur2 mata tu semua..sekat jalanan lain..
pas2 y siap berhimpun sama nk lawan bersih nie..xke kite tu sama gak..
group PATRIOT kalu xsilap..anda2 semua marah BERSIH berhimpun haram ni..
dah tu why anda2 semua ikut sama wat group n berhimpun gak...
tu kata..2x5 semua.. semua org2 cerdik2 nie..pndai..berpelajaran tinggi..
tapi....itulah keadaannya..yang mangsa..rakyat kat bwah..

serius kata..aku mcm dah xpercaya dengan semua badan politik malaysia..
confius..xtau mana sebenar2nya betol..xde y betol2 betol..huhu..
xkire la apeparti pun..mcm sama je.. semua ikut kepala n kepentingan masing2..
yup..ade y betol kan..ada y xbetol..
aku just sokong mana y betul..xkire kerajaan buat atau pembangkang..
sekarang ni mcm terlalu ekstrim kot nga parti.. xkire parti tu buat ape..y baik ok la..
kalau y xbaik??sokong gak kan..menegakkan benang y basah..
1st time kot aku bercakp pasal pilitik..huhu.. 
tolong la yea..kasihani kami..nk2 student y nk blaja dengan tenang nie..
saya just nk keamanan..keadilan..  saya sayangkan MALAYSIA..!!
1 je aku nk..xleh ke semua parti bergabung n bentuk 1 negara dengan aman??masing2 bertolak ansur dengan ideologi memasing.. agama dihahulukan..politik,pendidikan..pembangunan..teknologi disekalikan..??
waallahualam..Assalamualaikum..


suara hati seorang mahasiswi

No comments:

Pathetic

Our pathetic life.  or its just my pathetic life. Sadness. Embarassment. Its a repeated feeling. The same feeling. Same Ending. Without the ...