Thursday, April 28, 2011

entry tanpa tajuk..

=________=

where?where should i go?..
where my destination?..
still..still..find myself..
where r u husna???...where r u this 2 years?
i could not see u again.....
dah mati kah?? faint? koma? tido?????


kdang2..apa y terjadi kita xleh jangka..xleh hrap..
ntah..diri sendiri xleh nk explain..cam mana nk nk org faham..

aku..aku..adalah aku..
aku ada impian..
aku ada mimpi..
aku ada cita2..
aku ada minat..
aku ada hobi..
aku ada kesukaan..
aku ada kegemaraan..
tapi..boleh ke kita dapt semua tu..??

orang kata..hidup kita mcm roda..
kadang2 kat atas..kadang2 kat bawah..hukum karma..
aku pikir.sekarang nie...aku kat mane??
rasenya kat bawah..
tapi..mampu ke aku naik atas lagi??
mcm dh penah duk atas kejap..xatas pun kire sederhana la..
skarang rase cam duk bwah sekali..
mungkin ke naik atas?boleh lagi ke??

orang kata..derita dulu baru bahagia..
aku??sekarang aku derita..
tapi..cam confius gakk...
dulu aku bahagia ke derita..
kalau dulu aku dah bahagia..
sekarang nie..kire mmg dh msa untuk aku derita lah kan?kan?

orang kata..orang kata..orang..
semua orang boleh kataa...
boleh..boleh..boleh...
tapi..tapi..tapi....
aku yang tanggung...aku yang rasa..
korang mmg patut dapat bahagia..
korang mmg patut dapat cam tu..
sebab dh mmg tu usaha korang..
xpe..aku tumpang bahagia..

aku?adakah aku xberusaha??..
ntah...nk ckp susah..xckp lagi susah..
aku cam buat keje tanpa matlamat..
eh...what?? act apa yang aku nk nie???
apa sebenarnya aku suka??
apa sebenarnya yang berlaku???????
aku xfaham la cam nie..
bengong+bodoh+bangang+gila+bengap=aku..

ok2.. sebenarnya...
aku tahu apa yang aku nak..
apa matlamat dalam hidup aku..
apa aku nk jadi..
apa yang aku suka..
tapi..cam..isyyy...boleh ke aku dapat tu??
sekarang aku dalam nie..
bende tu dalam tu..
so..aku y dalam ni nk pegi dalam tu cam mana??..
aku salah langkah ke?
aku salah plihan ke??..
weii???wei???....

semakin hari..semkin aku xnmpk mana aku y sebenarnya..o
orang lain..makin hari..makin kehadapan..
makin menunjukkan diri..
aku??makin kebelakangan..

tapi..............
ni mmg aku nk menegangkan benang y basah la nie..
tapi..aku rase disebakan aku xleh g lah..
blh je aku follow..boleh..tapi...
aku pkirkan impian aku..
rasa xde halatuju plak..
ni bukan cita2 aku..
tp aku ok je nk teruskan benda nie..
just setakat belajar la..
belajar smpai tua..
aku bersykur..bersykur teramat sangt masuk dlm nie..
banyak ilmu aku dapat..yes..serius..betol..xtipu..
aku nk teruskan dpt ilmu..aku suke..
tapi..sekarang..segalanya..
kau cakap..kau tulis..kau pndai..
kau xleh cakap kau tulis kau pandai..
kau cakap kau xleh tulis kau bodoh..
tu je..

kesimpulannya..
aku suka disini..aku suka dalam nie..
tapi..aku..still memikirkan masa hadapanku..
sampai2 down..letih..tertekan..
n dalam ni act bukan bidang aku wlaupun aku minat..
tu jew..

namun...
kuasa Dia xde sape tahu..
perancangan Dia xde sape tahu..
kita...
sebagai mahkluk Nya mampu berdoa..
sebagai hamba Nya mampu berserah..

yakin..
kuasa Nya tiada tandingan..
peracangan Nya adalah terbaik..
apa yang dia bagi..itulah yang terbaik..

sebagai hambaNya..
hanya mampu redha..tawakal..
hanya mampu menerima apa adanya..
hanya mampu tabah menerima kententuanya..

aku harap..aku berdoa..aku pinta..aku mohon..
ya Allah..Kau tentukanlah apa yang terbaik untukku..
ya Allah..Kau tabahkanlah hatiku untuk menerima ketentuanMu andai
ketentuanMu tidak sama dengan perancanganku..
ya Allah..Kau ampunkanlah dosa2 aku dengan segala kekhilfan yang mmg aku sedari..
dan Kau ampunilah andai aku bukan hambaMu yang reti bersyukur..
ya Allah..Kau tunjukkanlah jalan sebenar2 nya..seeloknya untuk aku lalui..
amin..

last but not least..
aku yakin pada qodho' n qodar..
setiap apa yang berlaku ada hikmanhya..
waallahulam.. 

p/s- tq so much to my bff.. luv u so much.. mira

No comments:

Pathetic

Our pathetic life.  or its just my pathetic life. Sadness. Embarassment. Its a repeated feeling. The same feeling. Same Ending. Without the ...