Friday, August 6, 2010

RINDU..!!!

SALAM 1 MALAYSIA..

bila kita rindukan sesuatu or seseorang, mesti semua benda xmenjadi..segalanya bercampur aduk.. semuanya jadi tertekan..silap sikit, kita akan sensitif, cuba bandingkan orang lain dengan orang yang kita rindu n ingat..seolah2 kita nak biar orang yang berada di samping kita ni memahami n boleh kadi seperti orang yang kita rindui itu..same gak dengan suasana..bila dh ingat2 ni, mulalah banding2 kan.. kenapa la boleh jadi macam tu.. sedangkan keadaan kita sekarang dah Alhamdulilah okey.. teman disamping kita pun alhamdulilah okey..tapi disebabkan kerinduan itulah, maka terjadilah perasaan sedih yang terlampau dan mengharapkan orang n keadaan disekiling kita berubah menjadi seperti apa yang kita mahukan.. hu3..



Apa sebenarnya yang aku rindu?? yang pasti bukan insan lelaki yang bergelar kekasih.. tidak sama sekali.. aku rindu mak ayah, family,kg,rumah, n member2 gila2 aku masa kat sekolah.. sangat2 rindu..ditambah dengan tekanan sebab schedul yang full, assgment, aktvt x bhenti2.. bila kat hostel, hrapkan seperti kat umah..rindu femily mak,ayah,akak2 n adik2..walaupun mggu lepas dah balik,tp tetap rindu jugak, mgkin bercampur dengan stress kot.. dengan kwan2 kat cnie lak , harapkan seperti kawan2 dalam geng aku.. wlaupun berpisah jauh2,tapi hubungan kitaorg still rapat n pantang cuti wajib jumpa.. skang pun bila ada masalah, kitaorg akan saling mencurahkan perasaan..kebanyakan masalah yang dialami lebih kurang sama je..



Tapi.. xboleh cam gnie..sekarang aku berada di bumi unisza, perlu menerima kwan2 disini seadanya.. semuanya baik, just x memahami betul2 diri kita n xsama dengan member2 ku.. sama gak cam suasana kat umah, macam mana nak sama kan..kat cnie aku perlu blaja, bukan macam kat umah, boleh rehat n buat apa saje.. inilah perngorbanan yang perlu dilakukan.. 

Jadi, inilah pentingnya setiap hari kita perlu memohon pada Allah.. ini semua adalah ujian.. aku selalu ingtkan diri sendiri yang Allah hanya menguji hambanya mengikut kemampuan hamba itu.. jadi aku yakin, Allah turunkan segala kesulitan, kesedihan dan kehibaab aku ini untuk lebih menguatkan aku dan aku boleh mengatasi segalanya..insyaAllah..  
Ya Allah, berikanlah kekuatan pada hambaMu yang kerdil dan hina ini..berikanlah kekuatan serta ketabahan hati,jiwa ku untuk terus menghadapi dan mengharungi kehidupan dan perjuanganku ini.. aku harapkan segala dugaan yang Kau berikan padaku ini adalah satu rahmat buatku.. amin..



No comments:

Pathetic

Our pathetic life.  or its just my pathetic life. Sadness. Embarassment. Its a repeated feeling. The same feeling. Same Ending. Without the ...